Planleggingsdager

I løpet av et barnehage år har vi 5 planleggingsdager. I 2014 vil det være planleggingsdager 2. januar, 30.mai, 14. og 15. august og 31. oktober. Det er desverre ikke mulig for barna å komme i barnehagen under planleggingsdagene.

Planleggingsdagene blir brukt til å legge opp og planlegge det pedagogiske og praktiske opplegget for barna. Det skjer ved hjelp av kurs og foredrag eller at de ansatte er i barnehagen og jobber der.

Vi prøver så godt vi kan å ha de samme planleggingsdagene som SFO på Fjellhamar skole slik at foreldre med små skolebarn slipper mer fri enn hva som er nødvendig. Enkelte ganger arrangerer kommunen kurs for alle barnehageansatte eller SFO har planlegginggsdager under sommerferieavviklingen i barnehagen slik at det ikke er mulig å arrangere alle dagene felles.